fredag 16 februari 2018

Håll i hatten!

Ska det vara så jävla svårt?
Vad älskar du av din kultur?
  • Midsommar
  • Julafton
  • Kyrkan. Även om vi inte är religiösa
  • Yttrandefrihet
  • Allemansrätten
  • Friheten att var den du är. Lång , kort, hetro, gay o.s.v.
  • Jämnställdhet
  • ~Friheten att klä dig som du vill 
  •  
  •  Julskinka, bacon, 
  • Vegetarian, Vegan
  • Respekten. t.ex. Artighet, ödmjukhet, 
Jag ni kanske förstår vad jag menar.

Hur uppför du dig när du är utomlands (förutom de som saknar uppförande) . Om du går in i en katolsk kyrka för att titta då måste du ha något på huvudet. Om du åker till ett arabland, så ska du skyla din kropp.  Du respekterar deras sätt att leva.

Lika gäller de som kommer hit till Sverige. Om du är turist eller flyr till Sverige eller emigrera hit. Då ska du lära dig om vad som gäller. Det är inte OK att beta sig som man behagar för att vi har friheten att klä oss som vi vill. Friheten att gå på krogen.

Svensk Regering och Domstolar är ena stora jävla mesar anser jag. Hur kan dom INTE döma några som med stora bevis har begått ett brott. Det är fan inte konstigt att det sker mer och mer brott i Sverige, för du får ju ändå inte något straff om du är "invandrare"!
Förklara för mig varför lagarna är så snedvridna och att de vi röstat på för att ta hand om Sverige och dess innevånare är totalt blinda. Med skygglappar sitter dom och beslutar om skitsaker när friheten i Sverige blir mindre och mindre varje dag.

Och vem fan är jag att klaga? Ja det kan man ju undra. En sur kärring?
Näe, jag har gått igenom mycket och det har ju andra också, men det hjälper inte mig . Min empati är stor! Jag vill att andra ska må bra. För det gör ont när jag se folk lida. Det spelar ingen roll vem du är om du är uppvuxen i Sverige eller precis kom.
Men om jag inte kan andas så kan jag heller inte hjälpa andra. Mår du bra är det lättare att hjälpa, eller?
Iallafall så har jag alltid tyckt det. När barnen var små så såg jag till att själv vara i ordning innan jag väckte dom. Då kunde jag lägga all energi på att få deras morgon så bra som möjligt. Inte irra runt för att göra mig i ordning själv. Och mina döttrar säger att dom haft en jättebra uppväxt. OK om man är liten och inte vet annat så säger man så, men dom säger att i jämförelse med vissa av sina vänner så är dom så glada för sin uppväxt.

Jag hade också en bra uppväxt, men inte som jag kanske velat. Mina föräldrar hade stor fokus på alkoholen varje dag, men efter kl:18,00. Vilken jävla skit ursäkt! Dom trodde inte att dom hade problem. Fy fan va det var jobbigt! Men jag blev aldrig misshandlad eller slagen, dom hade massor av kärlek att ge och omtänksamhet. Men efter kl:18,00 var det bara alkoholen som gällde.
Jag hymlar inte dom detta för då ljuger jag för mig själv!

Därav tror jag att det är därför jag alltid försökt klara mig själv. Att be om hjälp låg inte i mitt DNA om jag säger så. Det gällde allt, ekonomi, jobb, lyfta, planera eller ordna. Det var kanske lite därför jag senare i arbetslivet inte fick någon hjälp eftersom dom inte kunde avläsa att jag behövde hjälp. För jag har varit fena på att uppvisa en mask, aldrig avslöja hur jag egentligen mådde. Fortfarande lägger jag på den masken om jag går utanför mitt hem. Det är inte många som vet det därför får jag höra -men du som är så fräsch! Och lite ska jag väl säga ligger i att när jag mår bra och kroppen lyder mig, värken är mindre, då vill jag försöka vara den där starka Mia, hon som klarar allt själv.
De som ser mig när värken och allt jävelskap med kroppen håller på är endast familjen och nära vänner.

Vad jag gått igenom lägger jag som en egen sida lite senare. Inte för att jag tror någon VILL läsa om det, men den sak finnas där.

Slutklagat för idag!




Det var en liten bebis här idag.

Josefin kom för att klippa klorna på Chanell och då fick vi äntligen träffa hennes dotter. Oj jisses vilken docka. Jag var inte på topp idag, men det gjorde inget för hon hade Christin och Theres här. 
Men en liten stund kunde jag vara uppe.

Josefin var "min" under ett par Jackår. Hon var med oss så mycket så många trodde att jag hade 3 döttrar. 😉 Så det känns ändå lite speciellt att hon nu har blivit mamma.

Hon är så duktig på allt. Hår, naglar, hundar, hästar och jag är övertygad om att hon är en underbar mamma. Hon är så varm och go. Det roliga är att hon och Theres har en otrolig relation. När dom umgås så pratar dom oavkortat med varandra. Det har dom alltid gjort, ett tag så var jag tvungen att säga till dom att vara tysta en stund när vi satt i bilen, för jisses vad trötta öronen blev emellanåt HA HA HA.

Slut för idag
KraMia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hur fan ser man ut.....när man inte fattar någonting? Det är ofta det händer för mig. Det är som om synapknappsern ......... hmmm äh,...