onsdag 28 mars 2018

Hur fan ser man ut.....när man inte fattar någonting?


Det är ofta det händer för mig. Det är som om synapknappsern ......... hmmm äh, det är tjall på kablarna och man får inte ihop vad det är man hör eller läser. Ok även om jag alltid varit liiiite disträ så är det verkligen så man blir förbannad. 
Förbannad på sig själv alltså, för det finns ingen att skylla på. Att hålla en konversation kan bli irriterande då jag absolut inte kan hålla i den röda tråden om vad vi diskuterar. Tänk dig att din konversation är som ett fartygsrep, tjockt och full med meningar som väntar på att spruta ut. För mig blir det där repet som den tunnaste av fiskelinor, sytrådsaktig med fnurror på. 

Fast ibland händer det att jag faktiskt hänger med och är bladdermaja så det knakar. Då kan man inte istället få stopp på mig. Det är som om allt som inte kom ut förut ska ut också, och på samma gång gärna. Tycker mycket om många saker, -hmmm säger ni som känner mig, jofan det vet man ju.

Det är ett privilegium idag att få tycka. För allt för ofta får man ju höra att man är än det ena eller andra och t.o.m. fyrtiofjärde. 

Och vart kommer de här funderingarna ifrån då? Jo min lilla russinhjärna. Den har förmåga att rusa iväg som någon jävla autoban. Hur jävla jobbigt som helst. Den skapar, funderar, tycker, planerar..... och så efter ett tag har jag glömt alltihop och börjar om på nytt. Nåja lite kommer jag ihåg från föregående session ha ha. Tror inte jag är ensam om ha det så här. 

Tror jag brås på min Pappa, min lilla uppfinnar Pappa. Han hade dock energin att utföra sina tankar, på gott och ont. Han var liksom lite före sin tid i allt, världen var inte redo. Hade han varit verksam idag så hade han kommit långt. För jag kan ju säga att han förutsåg att folk skulle kunna sitta och läsa tidningen i en platt liten sak. Det ni!!! Och att Vindkraft och Sol var framtidens energikällor. Det här sa ha på 70 talet. Vilken gubbe han var alltså. 


********************************************************** 

Och så lite annat.

En legend gick ur tiden , Jerry Williams. Tragiskt och så jävla synd, han var liksom still going strong. Vilken gubbe han var. Han shower var det drag i kan jag intyga. 

Och så fyller syrran 60 snart, men alltså, var vi inte nyss i 30 års åldern. Känner mig som trött  90 åring i och för sig, men ålder är ju bara en siffra! väl? 😋
Så på måndag samlas vi för lite bruch och gofika 🍰

Jag vill göra tandimplantat. Är det någon som har lite cache till övers? Moohaaaa önska kan man ju alltid. Medicinen påverkar till viss del att dom inte är som dom varit. Snart vågar jag inte skratta med öppen mun. 
Ja ja, fan va hon klagar, man ska vara glad för det lilla. Fast skämt å sido hur mycket är det lilla? allt är väl relativt kanske.

Ähh jag önskar väl lite till då när jag ändå är igång. Är det någon som känner någon som har en tomt i södra delen  av Haninge. Det går även bra med Norra delen av Nynäshamn ha ha. 

Så kan jag önska att jag ska bygga hus där. Eller ett hus och ett lite mindre hus .

Glad Påsk!

Önskar jag er allihop.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hur fan ser man ut.....när man inte fattar någonting? Det är ofta det händer för mig. Det är som om synapknappsern ......... hmmm äh,...