lördag 10 februari 2018

Nya Regler kommer ta bort gratispaket från Kina. 

Klicka och läs från E-handel. En mötes plats för alla Ehandlar.
Jo det stämmer, men kanske inte i den utsträckning som alla talar om. Postpaket bestämmelserna är förlegade. Tror de uppkom 1874 eller något sånt. Marknaden har ju förändrat liiiiite under åren 😀

Men jag kan ju säga att det är skillnad från vart du beställer. Wisch är ju det populäraste kanske (finns fler liknande). Men det finna t.ex något som heter Lightinthebox.com Där är postpriserna annorlunda. Och du kan få betala moms på det. Men ok, sakerna är ju mycket billigare än här hemma ändå. 
Själv köpte jat t.ex min Julafontsklänning därifrån. Löjligt lågt pris 😝




Måste se framåt.

För att vara sjuk måste du vara frisk. Det visste du va! För om du har med Försäkringskassan att göra så skiter dom fullständigt i hur din kropp fungerar. Jag har oftast känt mig som en fisk, gapandes men inget kommer ut, när jag pratat med dom. Va? kan jag tappa talförmågan. Jo mina vänner det kan jag faktiskt. Men du har inte träffat mig när jag har mina "skop", det är inte den Mia som du känner. Jag är inte ute bland människor när det händer, det finns ingen möjlighet att vara social. Jag har svårt att röra mig ens att gå och hjärncellerna har gått och lagt sig. 
Har du varit i kontakt med FK så vet du säkert också att de vill ha in viss information inom en viss tid. Men de kan vänta månader på att ge dig besked, så jävla snedvridet. Något jag själv drabbades av och de högg av mina år i arbetslivet. Alltså det s.k. SGI. Poff borta bara efter 30 år som fungerande människa. Och det handlade om 3 dagars miss. KLANTARSLE DUMMSKALLE IDIOT och lite till, jag degraderade ner mig själv och det triggar sjukdomen ännu mera. Hur ska man då kunna argumentera? Alltså som en fisk igen och kunde inte försvara mig eller ens få dom att förstå. 
Det finns pärmar med papper i kontakten med FK och dom slänger jag aldrig. De är en påminnelse om hur jävligt jag hade det under 4 år. 
Jag har ändå turen att ha min familj annars hade jag gått under totalt. 

Men jag förstår dig som inte förstår mig, för det är inte lätt att förstå en klagande surkärring. Eller att ens förstå hur jag har det. För ärligt, jag har inget öppet sår, jag är inte gipsad eller sydd. Smärta är svårt att sätta sig in i om man inte själv t.ex har huvudvärk eller träningsvärk. Att den sen sitter i alla leder och muskler du har är något väldigt få förstår. EMPATI har de flesta jag känner, men den är av olika grader. 

Slutklagat för idag.

KraMia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hur fan ser man ut.....när man inte fattar någonting? Det är ofta det händer för mig. Det är som om synapknappsern ......... hmmm äh,...