fredag 9 februari 2018

Det här var ju intressant, om man har en braskamin.

Bild från Villalivet.se


Men det är visst inte så allvarligt om man läser på Boverkets hemsida

Jag har ingen braskamin, önskar dock jag hade en 😋

För mig är det med näsan ovanför vatten ytan.


Fan så irriterande att var jag. Det är ganska lätt att man trycker ner sig själv när man har det så här. 
Jo, upp ur sängen kom jag men huvudet är liksom inte med mig. Känns som jag står instängd i ett litet rum där jag inte kan röra mig. Man vill göra så mycket, huvudet har inte EN tanke det är fan motorväg där inne. Och är man jag så håller man inte reda på filerna. En normal människa vet hur vägen är, även om det kan vara rusningstid emellanåt. 

Många tänker säker, res dig upp bara! Det är väl bara att .... o.s.v. Men med den här sjukdomen, JO det är en sjukdom . FIBROMYALGI Det tar många år innan man kan få en diagnos, så för min del hann den utveckla sig ganska långt. När jag fick diagnosen grät jag i flera dagar. 
Det var en sorg samtidigt som det var ganska skönt att få ett namn på vad fan det var som pågick med mig. 
Orkar du, så kan du ögna igenom sidan som jag länkat och få en liten uppfattning. Det pågår mycker forskning om den runt hela jorden. Det känns skönt. Sista upptäckten var att de var en kronisk information i ryggmärgen. Men det finns även anda upptäckter. Det är skönt att veta. Kanske, kanske en dag hittar dom knappen som kan stänga av det här. Och jag blir som jag skrev om igår, en av dom på morgonbussen som åker till jobbet. 

Nu tänker jag bara på sommaren, Mia's tid, då jag kan vara lite mer normal. Värmen kramar mig, den smörjer upp den trögflytande oljan i lederna och jag kan ta av mig den hårt sittande våtdräkten med rostiga gångjärn för ett tag. 

Det var allt för idag mina vänner. 

KraMia
Kattwoman :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hur fan ser man ut.....när man inte fattar någonting? Det är ofta det händer för mig. Det är som om synapknappsern ......... hmmm äh,...