torsdag 8 februari 2018

Jag tar avstånd från mina politiska skriverier innan förra valet!!  🙈🙉🙊

HÅLL I HATTEN IDAG. Mia är på krigsstigen.

Åh vad jag är besviken och förbannad. Fan vilken jävla lurendrejeri den politik som finns i Sverige. Jag skäms och så förbannad så jag kokar.

De har misshandlat Sverige. Den välfärd som vi var "kända" för är borta. Du behandlas med misstänksamhet och förnedrande om du är Sjuk eller gammal. 

Däremot så är det så jävla mycket duttelidutt med de som kommer till oss idag och ska leva eller bo här. Mest handlar det väl om att göra inbrott eller våldta. Den Polis serie som nu går på TV visar verkligen hur det är. Och NEJ jag är inte förvånad för fem jävla ören.

Men vem av er vågar stå upp för Sverige? 

En annan grej som gör mig arg är att så fort man talar om att det får vara nog med att inte visa respekt för Sverige och Svenskar, så är man rasist. Detta rasist-kort som dras upp i allt är sånt dravel. 
För om DU säger att jag är rasist! ja, då är du också det!! 
Jag skiter fullständigt om du är gammal, ung, stor, liten, mörkhyad eller är religiös. Vit, gul, lila, svart, spelar för fan inte någon roll. Det är hur du behandlar det samhälle och de människor du kommer till som räknas!

De som kommit hit och verkligen visar att dom vill bo här. Skaffar jobb och sköter sig, ja dom går migrationsverket på och kastar ut? Men dom som kommit hit och säger sig vara flyktingbarn och som våldför sig på våra döttrar! Dom är så synd om?! öhhh va! För om du läser om domar där våld har varit inblandat så är domarna väldigt kontiga, för det är mer synd om den som gjort brottet än den som blivit utsatt!  Googla själv! Tidningar och i domar så kan du själv skaffa dig en uppfattning.

Slut skällt idag!


Förresten: Här kan ni se den DOM som Christin vann. Hon är ett Prejudikat.



Dagsformen och funderingar!👵

Ja, det här är jag idag. Orkar iallafall skriva, även om det är jobbigt för armar och händer. Men jag vill visa mig!!! Kunde iallafall gå ur sängen ganska bra, inte lika stel som igår. Benen gör det dom ska. Ojade mig lite tyst så jag inte väckte Leffe. 

Den här årstiden är för jävla jobbig. Håller vädret i sig kan jag må "bra" med modifikation. ha ha
Skämta kan jag också. Men vara social är bara att glömma. Det sistnämnda gör mig stressad för jag hatar att säga -nej det går inte idag!!!! HATAR DET! Såja, lugna ner dig tanten! 

Att dessutom bli en kalkon är sogeligt, se bara vad som hänger under hakan på mig ;-)

När jag hör bussen utanför åka iväg blir jag avundsjuk. Tänk att vara "normal" att sitta på bussen till jobbet och bara kunna VARA liksom. Sköta ett jobb och veta vad man talar om från mening till mening. De dagar jag kan känna mig som Mia är jag nästa oövervinnerlig för att några timmar, sen hamnar  jag i standby läge igen. Man kan skratt åt skiten! Mina tårar har tagit slut, dom ödslade jag bort de åren som kroppen började säga emot mig. 
Tur att jag då hade Jack iallafall. Han höll mig ovanför vattenytan den tiden. 

Familjen är mitt allra största stöd! De har (för det mesta) tålamod med mig. Att Leffe är som han är ska jag nog vara glad för. Aldrig någonsin har han klagat över den kärring han är gift med, iallafall inte så jag hört det ha ha . 

NEJ nu jävlar ska vi vara posetiva, UPP för stegen ska jag. Så att jag kan får vara MIA några timmar! 

Ha det gött mina vänner. 💗💗

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hur fan ser man ut.....när man inte fattar någonting? Det är ofta det händer för mig. Det är som om synapknappsern ......... hmmm äh,...