lördag 17 februari 2018

WISH
Och alla andra ställen som man beställer ifrån.

De paket som kommer och är skickade utanför EU (hatar EU föresten) kommer att beläggas med skatter och momser. Läs mer här från Tullverkets hemsida.

Varor med lågt värde Du behöver inte betala tull om de varor du har handlat har ett sammanlagt värde av högst 1 500 kronor. Du behöver dock betala svensk moms.

Och från POSTNÖRD kan du läsa här. Hur fan detta företag ens existerar förstår jag inte. De får behandla våra paket som dom vill utan avgift ha ha ha.

Vad anser ni? Själv är jag lite tudelad fa
ktiskt. Men en avgift på 75 per paket är väl att ta i. Väg dom istället! För varje paket kommer ändå att plockas av människohänder. Ett par plastiga örhängen på 30 gram t.ex. xxx.xx antal kronor. Äh inte vet jag. Vad jag förstår så ska det väl öka försäljningen av de fysiska affärerna.

Men inte fan tänker jag handa från HM iallafall. Deras börsras som jag läst om beror helt enkelt på att de har så jävla fula kläder. Iallafall till vuxna.

Mina funderingar idag. I-landsproblem kan man kalla det för.


Det var dagens inlägg det, ha det gött mina vänner 
KraMia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hur fan ser man ut.....när man inte fattar någonting? Det är ofta det händer för mig. Det är som om synapknappsern ......... hmmm äh,...