tisdag 6 maj 2014

Bli för fan inte sjuk!!!!

När jag var frisk!

Sa jag alltid: jag ska aldrig ha med myndigheter att göra!!

Ha, och vad blev det? Jo det jag befarade när livet la ut snubbeltråd.
Du ska veta att jag kämpade, att jag försökte vara den där STARKA Mia, hon som klarade av allt själv. Stark som en jävla oxe och ville ta hand allt och alla. Göra det bra för våra döttrar och försöka hjälpa där jag kunde. Sitta med i föreningar i bostadsrätter och idrottsföreningar. Jobbade mig fram till olika arbetsplatser, kämpade för att visa vad jag kunde. 

Snubbeltråden jag föll på var stark, så stark att den höll mig nere, nere i ett tillstånd som tär på en både fysiskt och psykiskt. Människor har dömt mig, sett ner på mig och tyckt att jag är en jävla looser som inte kan kämpa mig upp. Men dom har inte sett eller förstått vad det är som fått mig att falla, falla hårt..

Och i dagens samhälle är det människor som sitter i makten som fullständigt saknar perspektiv på att människor är olika, att vi har olika förutsättningar. Att bli dömd av några som glidit genom livet som aldrig fått kämpa för något och ha tillgångar genom föräldrar eller arv. Såna människor ska inte sitta i makten för ett helt land. De som sympatiserar med dessa är färre än oss andra. De har endast fått makten genom att gå ihop med andra. Men det har inte Svensken fattat.  De flesta Svenskar trånar efter pengar i plånboken och det har förblindat dom och gjort dom till mekaniska känslokalla till sina medmänniskor. De lever endast för sin egen plånbok, inget annat. Ja du vet säker vem du tillhör. 

Men jag hoppas att någonstans börjar det uppdagas hur Alliansen förstört Sverige. Hur de fått något som tagit så många år att bygga upp. En trygghet där alla räknades, däribland jag MIA EKENBERG.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hur fan ser man ut.....när man inte fattar någonting? Det är ofta det händer för mig. Det är som om synapknappsern ......... hmmm äh,...