tisdag 29 april 2014

Vi kan inte ha en mytoman/psykopat som Statsminister längre! Bort Reinfeldt bort!!!!!!

Faaaan ta Försäkringskassan!

Faaaan ta Socialkontoret!

Faaaan ta Reinfeldt och Allians Cirkusen och dess Clowner


Varför blir jag så här förbannad då???
Jo för deras handlande har orsakat så mycket att det är ett fall för mänskliga rättigheter.

Jag kokar så jag får ont i hjärtat, det svider liksom. Det som är så skrämmande är att det sitter levande människor bakom hela skynket och tar absolut inte något ansvar. StorClownen själv är en mytoman som ljuger och drar valser så ingen jävel kan hålla takten. 

Men jag måste lugna mig, ANDAS!!!! Vill inte ha en skov till, ANDAS ANDAS!! 

Egentligen vill jag kunna agera istället för att ånga upp mig, men mina hjärnceller far runt i skallen på mig så jag inte kan vara konkret. En sak i taget. För man kan inte lägga ett pussel med bara ett drag, det behövs många passningar innan det är komplett. 

Vi höjde på ögonbrynen, skakade på huvudet och suckade för den som pågick i Rumänien för ett antal år sedan. De hade det s.k. Stasi. En evig misstanke om varenda innevånare i landet. Alla skvallrade om alla, det for anklagelser utan grunder på människor som kämpade att överleva. De människor som hade minsta lilla avvikelse förvarades bakom låsta dörrar och sedan blundade makthavarna och intalade sig att dom inte fanns. 

Liknelsen av det som händer i Sverige är kanske att ta i, men vissa instanser här i Sverige som t.ex Försäkringskassan dreglar och stänger av folk på anklagelser utan grunder. De människor som "anger" en annan har helt plötsligt stor betydelse. De behöver, och är inte, advokater och åklagare men deras ord väger tungt helt plötsligt. 
Att dra undan mattan för folk görs så lätt utan eftertanke på den misär som personer hamnar i. Människor som byggt upp en trygg tillvaro, inte i överdåd men ett efter omständigheterna bra liv. 

Att bo, i hyreslägenhet eller bostadsrätt har egentligen ingen skillnad. Du betalar för att ha en bostad. Du har utlägg som genomsnittet av Sveriges befolkning. När en instans lyssnar på falska anklagelser går det stora artilleriet igång på Socialkontorets tjänstemän som förmodligen vill imponera på chefer och "visa framfötterna".
Du får inte, om du vill ha hjälp, äga något. Allt det som du byggt upp under en lång tid ska bort, bort bort! Och efter det så ska du överleva på detta bidrag som inte ens täcker en eventuell hyra. De bostäderna finns inte som den uträkningen är gjord på för detta bidrag. Egentligen kan vi inte säga att det är ett bidrag om du går till Socialen. Socialen är en statlig bank som lånar ut pengar, men ve om allt börjar rätta till sig då ska du betala tillbaka varenda öre! Så bidrag är det inte!!!!

När du sen inte har någonstans att bo får du göra som Svensson gör på sin semester, tälta! Men du kan inte som "Svensson" åka hem till en torr bostad om det skulle regna och vara dåligt väder. DU får ligga i dina fuktiga kläder och har du tur så slipper du krypa på armbågarna då ännu en olycka gjort att du brutit armen. 

Har du "tur" så kan du om du träffar rätt person få en lägenhet. Men du har egentligen inget att fylla lägenheten med eftersom du var tvungen att sälja eller ge bort dina möbler. 
Och när allt börjar gå bra kan den du lever med förolyckas och avlida. ve och fasa! Det här klarar ju inte en person av väl????

Ja det är den stora frågan, hur skulle du fixa detta?  Du klagar säker över att soffan inte har rätt färg, du klagar över att grannen har en lite finare bil än du. Petitesser helt enkelt.

Det jag beskrivit här är verklighet! Och det bara en liten del av verkligheten. Sverige fungerar inte och Välfärden har gått i graven. De som har får mer och de som inte har ska inte synas. 
Regeringen, Cirkusen tror att om ovannämnda inte finns, för det står inte i statistiken. Den statistik som dom själv kommit på. 

Så jag säger igen.


Faaaan ta Försäkringskassan!

Faaaan ta Socialkontoret!

Faaaan ta Reinfeldt och Allians Cirkusen och dess Clowner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hur fan ser man ut.....när man inte fattar någonting? Det är ofta det händer för mig. Det är som om synapknappsern ......... hmmm äh,...