torsdag 17 april 2014

Dagar av dagar på! ?

Tar krafter av mig.

I början av veckan har det varit för JÄVLIGT. Det drar ner mig så fullständigt så det går inte att beskriva. Jag JAG vill vara som jag varit, det är så jävla svårt att acceptera Fibromyalgi, ja alla sjukdomar!!! Men det gör inte mig gladare över meningen " ja, men det finns dom som har det värre" Tyvärr så lättar det inte värken, smärtan jag genomlider. Gnällig, ja då får jag vara det. Men samtidigt är jag också fed up med att säga när jag får frågan, Hej, hur mår du? och svaret blir - när fy fan, jag har så jävla ont, smärtan gör mig galen!

Men hur ska folk (ni) förstå mig om jag inte är ärlig?

Tänk dig att du jobbar 24 tim/dygn 3-4 dgr/veckan men du får så lite betalt så det räcker inte till hyra och mat ens? Men du har jobbat sen du var 17 år. 
Och det på grund av att jag inte blev godkänd av Försäkringskassan den dagen min läkare sjukskrev mig 28 jan 2009 på grund av att jag höll fullständigt på att gå sönder, till kropp och själ. Jag såg ut som jag aldrig gjort, benknotorna stack ut både här och där. 
Värken tar sån kraft av en så det är löjligt. När jag har skov av Fibromyalgin  är det skit och något jag aaaaaldrig en trodde jag kunde få, jag den starka Mia hon som kunde hålla 101 bollar i luften samtidigt. Ta hand om andra och fixelura med myndigheter. Vara högt och lågt, lyfta en soffa med en hand och dammsuga med den andra samtidigt som jag höll i telefon. Jo det var så! f-n jag lyfte ju en torvbal med raka armar.

Jag försöker verkligen, tror att jag kan, för att jag är så fullständigt dum i huvudet. Om och om och om igen, men jag får samma käftsmäll varenda gång. Ha käftsmäll är den snälla ordet, typ mangel av ett ånglok. Att ha en blydräkt typ våtdräkt med varje böjbar led av rostigt järn. Kroppen sväller upp i varenda del. Tråkig läsning? Du väljer själv när du vill sluta läsa. 

Vad ag vill stämmer inte med verkligheten. Fast att jag ska få rätt mot Försäkringskassan är en verklighet som är borta verkar det som. Jag måste anlita en Advokat med rätt talförmåga och uttrycks förmåga om jag ska ha en chans att få upprättelse. Och dom kronorna till betalning, ha det är löjligt, finns inte. Jo om jag säljer allt jag äger och en njure kanske. Men är det rätt`? att jag ska offra det jag och Leffe byggt upp tillsammans. Livskvalité har väl även jag rätt till, i mån det går. Mitt SGI är 0,00. Jag begär inte beräkning på den högsta lönen jag haft utan den lägsta!!! 

Jag trollbinder dig inte med min text förmodligen, men kanske, kanske någon hjälp eller förlag kan framkomma av min blogg. 

Till sist vill jag iallfall visa något positivt, så ni blir lite uppåt efter detta nedstämda inlägg.

Alvin hugger ved och Morfar tar det lugnt, precis som det ska vara

Stor PåskKraMia till er som orkar läsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hur fan ser man ut.....när man inte fattar någonting? Det är ofta det händer för mig. Det är som om synapknappsern ......... hmmm äh,...