söndag 13 november 2011

Vad händer?

Nja inte mycket. Det är fars dag idag, och naturligtvis ska vi äta tårta och ge en present. Tjejerna och jag har en bra present. Något att använda när man pillar med trasiga bilar eller gräslippare.


För mig är inget ändrat, jo mår lite bättre och får ta reda på dagarna. Försöker ta allt i snigelfart för att även nästa dag ska bli bra. Och slår bort tankarna på framtiden, bara måste det. Annars kommer stressen. 
Det är nu 11 månader sedan vi lämna in till kammarrätten. Du ska se att bara för att skriver om det så händer det något. Negativt förståss, för vem f-n lurar jag???? Tro inte att jag får rätten på min sida. För idag finns inget humant aggerande i Sverige. 


Har inte mycket till övers för rättssystemen i Sverige inte. Är det någon annan som har det? 
Berätta för mig, för det kanske kan få mig att tro igen.


Varför har jag sån inställning till allt och alla? Vågar inte tro på någon! 
Det låter konstigt. Jag älskar min familj och mina vänner, men ändå är det något som naggar mig i sidan. Ärlighet är en sällsynt gåva och den existerar inte på långa vägar. Misstror alla, och det bottnar nog i att jag inte haft någon att prata med sen min älskade mamma gick bort. Och det är 14 år sedan. 
Visst är jag gift, men gubben är en mussla när det kommer till känslor. Det finns, men det kommer inte fram. Han är en lugn och snäll person. Men vågar inte riktigt. Mina döttrar är så älskvärda och det är underbart. Men om du är mamma så vet du att man inte vill tynga ner dom. Deras liv och framtid ska inte påverkas allt för mycket. Deras oro för mig räcker.


Usch vilken hemsk människa jag är. Klagar bara. Fast jag egentligen inte är sån. Men har varit alldeles för naiv. Den tilltro på människor har blivit bränd om och om igen. Och envisheten har slagit över eftersom jag alltid ansett att "jag klarar mig själv" . Jo, pyttsan!!! hur mycket klarar jag mig själv nu? 


Sverige håller på att gå åt helvete med denna SKIT regering vi har nu. När det ska tillåtas att man "svallrar" . Visst man ska vara ärlig. Men dom med mest i plånboken, dom största bovarna, kommer att komma undan, För vem i det s.k. övre skiktet skvallrar på varandra. Näe, där håller dom varandra om ryggen. 
Det är den lilla människan med avundsjuka på sin granne som kommer att uttnyttja det , för en billig penning av skatteverket, skatt som du har betalat. 


KraMia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hur fan ser man ut.....när man inte fattar någonting? Det är ofta det händer för mig. Det är som om synapknappsern ......... hmmm äh,...